Cara Bina Otot Lengan Bisep (Bicep)

2:18 PM

As salam dan selamat sejahtera semua..

Lama juga sy x menulis tips2 bina badan dalam blog ni. Terlalu sibuk dengan kerja di ofis dan juga latihan sukan. Ok sekarang sy ingin berkongsikan cara2 mudah yang sy selalu praktik untuk membina otot lengan atau nama saintifiknya, Bicep.


Terdapat beberapa latihan asas yang akan memina otot lengan idaman jika dilakukan dengan betul. Ingin sy tekankan di sini, jika untuk membina otot yang besar, gerakan latihan perlulah dengan beban yang ringan kpd berat dan dilakukan secara perlahan. Kalau sembang ngan budak2 gym, diorang akan guna term 'pump' dan 'cut'. Apakah maksud term ini? Nantikan entri yang berikutnya.

Tips (English):

"The biceps get plenty of work in all curling variations, but the simple act of switching to a neutral or palms-facing grip brings about an important change.
It boosts the involvement of deeper elbow-flexor muscle called the brachialis, which lies beneath the biceps. Building its size will definitely increase your arm girth, particularly if you've primarily been doing palms-up curls until now.

If you've already included your elbows-forward and elbows-back movements, pick a hammer-curl variation with your elbows at your side. Rope hammer curls, seated dumbbell hammer curls, and standing hammer curls all fit the bill here."

Okay, tanpa membuang masa, lihat latihan2 mudah/asas d bawah ini dan perhatikan cara yang betul:


1. The Standing Barbell Curl



2. The Alternating Dumbbell Curl



3. The Hammer Curl




4. Chin Ups



Selamat mencuba guys...

You Might Also Like

0 comments

Powered by Raja Eyrie. Powered by Blogger.

Featured Post

Kontraktor Rumah Penipu, Scammer Dan Mesti Di Ban Orang Malaysia

Hati-hati dengan kontraktor rumah tidak berdaftar! Di bawah adalah list kontraktor rumah yang giat menipu dan melarikan duit pemilik-pemilik...

Disable text selection (prevent copy and paste)