5 Cara Meningkatkan Trafik Blog Dengan Percuma!

8:33 PM

Selamat kembali ke blog Raja Eyrie..

Actually, saya baru lepas baca dan apply cara nak tingkatkan trafik blog. Almaklumla blog saya ni masih baru. Kalau trafik tinggi, sudah tentu ramai orang akan melawat blog anda bukan.. hehe.. Ibarat macam kat jalan Bukit Bintang setiap Sunday night. Tak ke ramai time tu.. haa, so kita nak buat blog kita jadi macam tu jugak la..

Selepas membaca dan menghayati cara-cara yang expert dah buat, di sini saya nak bagi info yang 'senang hadam' untuk pembaca sekalian...

1. Anda perlu buat blog anda mesra SEO (search engine online)
Dengan kata mudah, buat blog yang agak-agak orang memang nak baca info yang anda post.

2. Tajuk kena sesuai dan 'catchy'
Tak perlu tajuk yang 18SX tapi kena fikirkan apa yang muda mudi suka taip sekarang.

3. Sekali sekala rajinkanlah diri tulis entri yang 'hangat'
Contoh macam 'Promosi Kereta Preve Harga RM10 ribu' ke. Tapi janganla pula melanggar undang-undang dan hukum agama. Biar diorang guna blog kita tempat bagi pendapat atau lepaskan geram. Manalah tahu mungkin mereka boleh bertukar menjadi pembaca setia blog anda..

4. Tulis entri yang orang suka cari
Contohnya macam "top 10 richest man in Malaysia" ke, tak pun "10 Perempuan Melayu Terakhir" ke. Biar catchy.. Yang penting catchy..

5. Consistent dan jangan putus asa 
Ini yang terakhir. Sebenarnya tak de yang terakhir untuk meningkatkan trafik blog. Banyak caranya.. Apa yang kita perlu buat ialah, consistent dan jangan putus asa. banyakkan belajar dengan taiko2 blog ye..

Selamat mencuba...

You Might Also Like

0 comments

Powered by Raja Eyrie. Powered by Blogger.

Featured Post

Kontraktor Rumah Penipu, Scammer Dan Mesti Di Ban Orang Malaysia

Hati-hati dengan kontraktor rumah tidak berdaftar! Di bawah adalah list kontraktor rumah yang giat menipu dan melarikan duit pemilik-pemilik...

Disable text selection (prevent copy and paste)