Nasihat Penting Dalam Sukan Bina Badan

3:35 PM

As salam guys. Hari ni saya nak pos banyak2 pasal bina badan. Sambil menulis sambil membaca sambil mengingat kembali cara yang betul untuk mendapatkan bentuk badan yang menarik. Yela kan, kadang-kadang tu, banyak sangat info datang dari bermacam-macam orang sampaikan info yang betul tu dah terkonfius.


Okay, sekarang saya nak ulaskan serba sedikit tentang soalan lazim yang sering ditanya oleh beginner yang baru nak masuk bidang bina badan ni.

1. Macam mana cara terbaik untuk bentukkan badan?
Jawapan:
Biasanya kita akan main satu bahagian untuk satu hari. Kalau harini main chest, chest sahaja yang akan kena train. Bahagian lain tak perlu usik.

2. Cara rehat pula macam mana?
Jawapan:
Rehat kena cukup. paling kurang tidur 6 jam sehari. Jangan workout lebih dari 5 hari seminggu bimbang badan overtrained.

3. Posisi badan masa workout tu penting ke?
Jawapan:
Ya, sangat penting sebab kalau posisi badan tak betul, badan tak menjadi. Malah boleh mendatangkan kecederaan pada tubuh dan tulang.

4. Saya kurus. Macam mana nak besarkan muscle?
Jawapan:
Ambil diet yang seimbang disertakan dengan pengambilan supplement (protein shake). Protein akan membantu membina tisu-tisu otot yang cedera semasa workout dan membantu menambah saiz otot.

5. Badan saya dah cukup besar tapi banyak lemak. Macam mana nak kasi nampak berketul?
Jawapan:
Kalau macam tu, anda kena ambik fat burner seperti yang saya uraikan dalam page API FAT BURNER ADVANCED 

6. Macam mana nak kurangkan buncit/nampakkan sixpack?
Jawapan:
Saya sarankan anda menggunakan API FAT BURNER ADVANCED. Saya juga menggunakan produk ni dan setakat ni hasilnya memuaskan hati.

7. Masa yang sesuai untuk minum protein shake?
Jawapan:
Masa paling penting adalah selepas sahaja workout. Saya selalu minum protein shake sejam sebelum dan selepas workout untuk memberi kesan yang maksimum. Minum sebelum dan selepas tidur digalakkan untuk yang mahu besarkan badan (kurus).

Kalau ada apa2 nak tanya, jangan segan silu boleh emailkan pertanyaan anda ke rajaeyrie@gmail.com



Sekian n challoooo...;)

You Might Also Like

0 comments

Powered by Raja Eyrie. Powered by Blogger.

Featured Post

Kontraktor Rumah Penipu, Scammer Dan Mesti Di Ban Orang Malaysia

Hati-hati dengan kontraktor rumah tidak berdaftar! Di bawah adalah list kontraktor rumah yang giat menipu dan melarikan duit pemilik-pemilik...

Disable text selection (prevent copy and paste)