Why Do We Need Breakfast?

8:05 AM

Selamat pagi dan Good Morning Malaysia..



Hari ni saya nak membicarakan tentang, 'Why Do We Need Breakfast' atau dalam bahasa Melayu, Kenapa Kita Perlukan Sarapan Pagi'

Sarapan pagi sangat penting untuk badan selepas 6-7 jam kita tidur. Ini telah dibuktikan bahawa, pelajar yang mengambil sarapan pada waktu pagi mempunyai kadar metabolisme yang tinggi dan aktif dalam kelas. Dengan kadar metabolisme yang sentiasa tinggi, seseorang itu secara tidak langsung dapat mengurangkan berat badan yang berlebihan.

Badan kita telah ditetapkan untuk 'refuel' beberapa kali sehari dan pada waktu pagi adalah waktu yang paling penting. Jika tidak mengambil sarapan, seseorang itu akan cenderung untuk mengambil makan tengahari dengan lebih banyak lalu menyebabkan badan mengambil kalori yang melebihi kuantiti yang diperlukan.

Kurangkan gula dan makanan tinggi kalori dalam sarapan. Makanan yang tinggi protien dan serat memang bagus untuk sarapan contohnya buah-buahan dan whole grain bread. Anda juga oleh cuba telur masak separuh untuk sarapan anda. Campur sedikit dengan kicap dan nyammmm.. Memang best.. Selamat mencuba ya guys!

You Might Also Like

0 comments

Powered by Raja Eyrie. Powered by Blogger.

Featured Post

Kontraktor Rumah Penipu, Scammer Dan Mesti Di Ban Orang Malaysia

Hati-hati dengan kontraktor rumah tidak berdaftar! Di bawah adalah list kontraktor rumah yang giat menipu dan melarikan duit pemilik-pemilik...

Disable text selection (prevent copy and paste)