Work-Out Mode: Latihan Bahu (Shoulder)

10:38 AM

Nicer shoulder, nicer look..

Great day and hello guys,


Sori lama x update entry. eyrie bz sket dengan tugasan luar. Walaupun bz, eyrie akan cuba cari masa untuk workout after working hours. Yela kan sbb nak maintain badan. Takut nanti lama x main gym, badan da x cantik. Macam pakai kereta mahal la. Nak sentiasa nampak elegen, kena selalu buat maintenance.. hihi.

Otot bahu terdiri daripada 3 otot utama; anterior deltoid, medial deltoid, dan posterior deltoid. Mulakan shoulder workout dengan side lateral raise adalah satu pendekatan yang bagus untuk menguatkan penumbuhan lateral portion bahu anda.

Pastikan anda mulakan dengan bebanan ringan dahulu untuk mengelakkan kecederaan dan juga untuk mendapatkan warm up yang sempurna.

Basic routine 12-15 reps untuk 3 sets dengan 60 saat rehat di antara set adalah sangat ideal untuk dimulakan. Ingat, bina badan adalah satu benda jangkamasa yang panjang. Make sure you enjoy it!

Okay, tanpa berlengah, eyrie nak kongsi 4 cara latihan bahu yang eyrie selalu buat. Actually ada banyak lagi cara yang berbeza dan anda semua bleh try google ye.



1. Military Press


2. Arnold Dumbbell Shoulder Press


3. Alternating Deltoid Raise


4. Barbell Upright Row
 
Kesalahan yang biasa dilakukan adalah menghayun bebanan. Kita sepatutnya melakukan latihan bebanan bahu dengan pergerakan yang perlahan tapi terkawal. Menghayun bebanan menggunakan momentum hanyalah meningkatkan risiko kecederaan.

Sekian saja entri eyrie untuk kali ni. Selamat mencuba!

You Might Also Like

0 comments

Komen anda:

Powered by Raja Eyrie. Powered by Blogger.

Featured Post

Kontraktor Rumah Penipu, Scammer Dan Mesti Di Ban Orang Malaysia

Hati-hati dengan kontraktor rumah tidak berdaftar! Di bawah adalah list kontraktor rumah yang giat menipu dan melarikan duit pemilik-pemilik...

Disable text selection (prevent copy and paste)